Klacht indienen

Algemeen

Bent u niet tevreden over de dienstverlening van de gemeente? Of de manier waarop een bestuurder of medewerker van de gemeente u heeft behandeld? Dan kunt u bij ons een klacht indienen.

Een klacht is niet bedoeld om te melden dat er iets in uw woonomgeving niet in orde is. Is de verlichting in uw straat kapot? Of ziet u een losse stoeptegel? Meldt u dit dan via de BuitenBeter app. Gebruik hiervoor niet de knop die hierboven staat.

Wat u moet weten

In uw klacht moeten de volgende gegevens staan:

  • Uw naam en adresgegevens
  • Uw telefoonnummer
  • Een zo duidelijk mogelijke omschrijving van uw klacht

Klacht indienen per post

U kunt uw klacht ook per post sturen. Hiervoor hebben wij dezelfde gegevens nodig als bij het versturen via het online formulier. U kunt uw brief sturen naar:

Gemeente Westerwolde
T.a.v. Klachtencoördinator
Postbus 14
9550 AA Sellingen

Niet eens

  • Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman
  • Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u geen klacht indienen. Wel kunt u bezwaar maken of beroep indienen
  • Bent u het niet eens met beleid van de gemeente? Dan kunt u geen klacht indienen. Dan kunt u terecht bij de gemeenteraad van Westerwolde

Schade

Schadeclaims worden niet als klacht behandeld. Als u schade hebt opgelopen en u vindt dat de gemeente hiervoor verantwoordelijk is, dan kunt u de gemeente aansprakelijk stellen.

Melding over uw buurt

Heeft u een klacht of tip over uw buurt? Is de verlichting in uw straat kapot? Of ziet u een losse stoeptegel? Dan kunt u dit melden via de BuitenBeter app.