Wilt u een evenement organiseren? Neem dan minimaal 8 weken van tevoren contact met ons op. Afhankelijk van uw plannen hebt u mogelijk een vergunning nodig. Daarnaast moet u een corona-veiligheidsplan meesturen. Hierin geeft u aan hoe u de veiligheid van uw bezoekers waarborgt. U kunt ons hier altijd over bellen, wij denken graag met u mee.
Tot 1 juni 2021 mogen er geen evenementen worden georganiseerd.
Klein evenement
Als uw evenement aan onderstaande voldoet dan is een melding van uw evenement voldoende.
- Het aantal aanwezigen bedraagt niet meer dan 150 personen
- Er worden geen alcoholische dranken verstrekt, tenzij hier ontheffing of vergunning voor is verleend
- Het evenement vindt plaats tussen 08.30 uur en 01.00 uur de volgende dag
- Er wordt geen muziek en/of versterkt geluid ten gehore gebracht voor 07.00 of na 23.00 uur
- Het evenement vindt niet plaats op de rijbaan, (brom)fietspad of parkeerplaats of vormt anderzins een belemmering voor het verkeer en de hulpdiensten
- Objecten die worden geplaatst hebben een maximale oppervlakte van 35 m2
Regulier evenement
Voldoet u niet aan de bovenstaande voorwaarden? Dan hebt u waarschijnlijk een vergunning nodig. Wij adviseren u graag. Neem daarom minimaal 8 weken vooraf contact met ons op. Mogelijk hebt u ook andere vergunningen of ontheffingen nodig. Bijvoorbeeld voor:
- Het plaatsen van reclameborden of verwijzingsborden
- Het incidenteel organiseren van een festiviteit in uw (horeca)bedrijf
- Het tijdelijk schenken van alcohol
- Het gebruik maken van wegen en paden bij een wieler- of hardloopwedstrijd
- Het maken van muziek of hard geluid
Prijslijst uitleen materiaal
Vanaf 1 janunari 2021 betaalt u voor het gebruik van materialen bij een evenement.
- Verkeersborden (behalve modderborden) € 0,50 per evenement per bord
- Modderborden € 0,50 per dag per bord
- Aggregaat € 50 per evenement en € 50 voor het brengen en ophalen + brandstofkosten als de aggregaat niet met volle tank wordt teruggebracht
- Schrikhekken (met bord C1) € 0,50 per evenement per strem/schrikhek
- Dranghekken € 0,50 per evenement per dranghek
- Brengen en ophalen van materiaal door de gemeente € 50
- Plaatsen en verwijderen van borden en/of hekken door de gemeente € 50
- Op maat maken van gele borden € 50 vast tarief per evenement. Het gaat hier onder andere om borden voor omleidingsroutes, plaatsen van vooraankondigingen voor evenementen en parkeerverwijsroutes voor evenementen
- Minicontainers:
- € 2 per mini container (140 liter) per evenement en € 5,50 voor het legen van de container
- € 4 per vierwiel container (880/1100 liter) per evenement en € 25 voor het legen van de container
- Verstrekken van afzetlint (bijvoorbeeld om de berm tijdelijk af te zetten voor geparkeerde auto’s) is gratis
- Gebruik pionnen, verkeersregelaarshesjes (verkeersregelaar/parkeerregelaar) en lichtkegels is gratis